Athens - Thessaloniki - Budapest

Consultants Agency

Block
DDK Blog

Hellenic Seaplanes: Πραγματοποιήθηκαν οι Πρώτες Πτήσεις

Κείμενο : Yiannis Somaripas
Κείμενο στα : Αγγλικα
Μοιράσου το :
Υπό την επήρεια : Analog Signals

Ελλάδα, με τα εκατοντάδες νησιά της και τις γραφικές ακτογραμμές, είναι ένας παράδεισος για τους ταξιδιώτες και τους τουρίστες. Ωστόσο, η σύνδεση μεταξύ των νησιών έχει πάντα αποτελέσει μια πρόκληση. Εδώ έρχεται η νέα εταιρεία, Hellenic Seaplanes, η οποία φιλοδοξεί να μεταμορφώσει την εμπειρία των ταξιδιών στο Αιγαίο και το Ιόνιο Πέλαγος.

Image downloaded from "Pexels.com".

Τι διαφορετικό έχουν τα Υδροπλάνα;

α υδροπλάνα είναι αεροσκάφη που μπορούν να απογειωθούν και να προσγειωθούν στο νερό. Αυτό τα καθιστά ιδανικά για τη γεωγραφία της Ελλάδας, όπου τα νησιά είναι πολλά και οι ακτές εκτεταμένες. Με την ικανότητά τους να φθάνουν σε απομακρυσμένες περιοχές χωρίς την ανάγκη για αεροδρόμια, τα υδροπλάνα αποτελούν μια ευέλικτη και πρακτική λύση.

Έγιναν οι πρώτες πτήσεις

Hellenic Seaplanes είναι η νέα καινοτόμος εταιρεία που εισάγει τα υδροπλάνα στην Ελλάδα. Με στόχο να βελτιώσει τις θαλάσσιες και αεροπορικές συνδέσεις μεταξύ των νησιών, η εταιρεία φιλοδοξεί να προσφέρει γρήγορες, ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις. Πρόσφατα, η Hellenic Seaplanes πραγματοποίησε τις πρώτες της πτήσεις, προσεγγίζοντας τα λιμάνια της Σκοπέλου, της Αλοννήσου και του νησιού της Σκύρου. Το πρόγραμμα περιελάμβανε δρομολόγια γνωριμίας, προσφέροντας στους μελλοντικούς επιβάτες και τις τοπικές αρχές την ευκαιρία να γνωρίσουν τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα των υδροπλάνων.

ι πτήσεις αυτές αποτελούν μέρος της πτητικής προετοιμασίας της εταιρείας, καθώς τα υδροπλάνα της Hellenic Seaplanes βάζουν πλώρη για τα νησιά και τις υποδομές τους στο Αιγαίο. Η βάση της Hellenic Seaplanes βρίσκεται στο αεροδρόμιο Μεγάρων, από όπου ξεκίνησε το πρώτο σκέλος ταξιδιών προς τις Σποράδες.

Image downloaded from "Hellenic Seaplanes.com".

τις πρώτες πτήσεις παρευρέθηκαν ο Υφυπουργός Υγείας, κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, το τηλεοπτικό συνεργείο της κρατικής τηλεόρασης και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους. Ο κ. Χαραλάμπους δήλωσε: «Η ανάπτυξη του κλάδου των υδροπλάνων έρχεται μέσα από συνεχόμενη και σκληρή προσπάθεια που καταβάλουμε αδιάκοπα εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Είμαστε χαρούμενοι που οι νέοι προορισμοί του Αιγαίου γνώρισαν τα υδροπλάνα από κοντά και ευελπιστούμε γρήγορα να ξεκινήσουν και οι επίσημες πτήσεις μας».

Hellenic Seaplanes έχει ένα επενδυτικό σχέδιο, σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους, ύψους 200 εκατ. ευρώ για την αεροπορία και 50 εκατ. ευρώ (που καλύπτονται από ίδια κεφάλαια) για τα υδατοδρόμια. «Ταυτόχρονα, δημιουργούμε τη βάση συντήρησης στη Χαλκίδα σε μια έκταση 7 στρεμμάτων και εξετάζουμε την κεντρική μας βάση στον Άλιμο ή, αν οι συνθήκες δεν το επιτρέψουν, στον Βόλο, ενώ δημιουργούμε ένα δίκτυο πωλήσεων που επικεντρώνεται στον συνδυασμό με άλλα μέσα δημόσιας συγκοινωνίας». Η εταιρεία σχεδιάζει να συνδέσει τα νησιά μεταξύ τους και τα νησιά με έναν κεντρικό προορισμό στην ηπειρωτική Ελλάδα, με δύο πτήσεις την ημέρα προς κάθε προορισμό.

Η διαδρομή Άλιμος – Τήνος διαρκεί 28 λεπτά, Τήνος – Πάτμος 42 λεπτά, Τήνος – Σίφνος 22 λεπτά. Εκτιμούμε το κόστος του εισιτηρίου περίπου στα 80 ευρώ για κάθε μισή ώρα πτήσης, εάν το υδροπλάνο αναχωρεί από υδατοδρόμιο, καθώς υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας σε συμβατικά αεροδρόμια, όπως το “Ελ. Βενιζέλος με περίπου 260 πτήσεις ανά έτος».

Τα Μελτέμια

στόσο, δεν είναι όλα εύκολα σε ένα έργο τόσο μεγάλο όσο η διασύνδεση με αεροπλάνα των ελληνικών νησιών και της ηπειρωτικής χώρας. Έμπειροι πιλότοι εξηγούν στο «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» ότι υπάρχει ένα ζήτημα στην προσέγγιση των υδροπλάνων τις ημέρες που έχει κακοκαιρία, καθώς τα υψηλά κύματα μπορεί να σπάσουν το αεροσκάφος, όπως λένε στη γλώσσα τους οι πιλότοι, δηλαδή να προκαλέσουν σοβαρές ζημιές στο αεροσκάφος.

ια να το καταλάβουμε αυτό, αρκεί να χρησιμοποιήσουμε το παράδειγμα της Τήνου. Σε ετήσια βάση, υποθέτοντας ότι έχουμε καθημερινά δρομολόγια προς το νησί, σε 120 ημέρες δεν θα είναι δυνατή η προσέγγιση του νησιού λόγω των ισχυρών ανέμων – και κατά συνέπεια των κυμάτων.

πάρχουν δύο λύσεις σε αυτό, όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές: η πρώτη είναι να διαχειριστούμε τις προσεγγίσεις βρίσκοντας σε πραγματικό χρόνο ένα εναλλακτικό σημείο προσέγγισης, βάσει μιας αξιολόγησης των καιρικών συνθηκών. Αυτό απαιτεί, φυσικά, συνεχή συνεννόηση μεταξύ των υπηρεσιών και των εταιρειών και των πληρωμάτων. Η δεύτερη είναι η δημιουργία υδατοδρομίων σε προστατευμένες περιοχές (π.χ. σε λιμάνια, κόλπους κ.λπ.), που δεν είναι πάντα εφικτό. Τότε, οι αρμόδιοι επισημαίνουν ότι από επιχειρηματική άποψη υπάρχει πάντα ένα ρίσκο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Hellenic Seaplanes: The First Flights Take Off

Share this article :
Made under the  influence of: Analog Signals

reece, with its hundreds of islands and picturesque coastlines, is a paradise for travelers and tourists. However, connecting the islands has always been a challenge. Enter Hellenic Seaplanes, a new company that aims to transform travel experiences across the Aegean and Ionian Seas.

Photo by Asad Photo Maldives

What Makes Seaplanes Different?

Seaplanes are aircraft that can take off and land on water, making them ideal for Greece’s geography, with its many islands and extensive coastlines. Their ability to reach remote areas without the need for airports makes seaplanes a flexible and practical solution.

Hellenic Seaplanes: Pioneering Innovation

ellenic Seaplanes is the innovative new company bringing seaplanes to Greece. Aiming to improve sea and air connections between the islands, the company aspires to offer fast, safe, and comfortable travel options.

ecently, Hellenic Seaplanes conducted its first flights, reaching the ports of Skopelos, Alonissos, and Skyros. These introductory routes gave future passengers and local authorities a glimpse of the capabilities and benefits of seaplanes. These flights are part of the company’s operational preparation as Hellenic Seaplanes sets sail for the islands and their infrastructures in the Aegean.

The company’s base is at Megara Airport, from where the inaugural journeys to the Sporades began. Present at the first flights were the Deputy Minister of Health, Mr. Marios Themistocleous, a state television crew, and the President and CEO of Hellenic Seaplanes, Mr. Nicolas Charalambous. Mr. Charalambous stated, “The development of the seaplane sector comes through continuous and hard effort that we have been tirelessly making for over a decade. We are delighted that the new Aegean destinations got to experience seaplanes up close, and we hope to commence our official flights soon.”

Investment and Infrastructure

ellenic Seaplanes has an ambitious investment plan, according to Mr. Charalambous, amounting to €200 million for aviation and €50 million (covered by equity) for the waterways. “At the same time, we are creating a maintenance base in Chalkida on a 7-acre site and are considering our central base in Alimos or, if conditions do not allow, in Volos, while we are developing a sales network that focuses on integration with other public transport modes.” The company plans to connect the islands to each other and to a central destination in mainland Greece, with two flights per day to each destination.

The Alimos – Tinos route takes 28 minutes, Tinos – Patmos 42 minutes, Tinos – Sifnos 22 minutes. We estimate the ticket cost to be around 80 euros for every half hour of flight if the seaplane departs from a waterport, as there is the possibility to operate at conventional airports, such as ‘El. Venizelos’, with about 260 flights per year.”

Image downloaded from "Pexels.com".

Challenges of the Meltemi Winds

owever, not everything is easy in a project as extensive as connecting Greek islands and the mainland by airplane. Experienced pilots explain that there is an issue with seaplane approaches on days with bad weather, as high waves can cause serious damage to the aircraft. For example, in Tinos, assuming daily routes to the island, there would be 120 days a year when it would be impossible to approach the island due to high winds and waves.

here are two solutions to this, according to experts: the first is to manage the approaches by finding an alternative point of approach in real-time, based on weather assessments. This requires constant communication between services, companies, and crews. The second solution is to create waterports in sheltered areas (e.g., harbors, bays), which is not always feasible. From a business perspective, there is always a risk involved.

ellenic Seaplanes is on a mission to revolutionize island connectivity in Greece. With significant investments and innovative solutions, the company aims to overcome the challenges posed by Greece’s unique geography and weather conditions. By introducing seaplanes, Hellenic Seaplanes offers a promising future for fast, efficient, and scenic travel across the beautiful Greek islands.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

DDK Consultants Agency offers a comprehensive suite of services designed to help your business thrive. Our wide range of services spanning multiple industries, from auditing, aviation mechanics, tax services, web design, property management, real estate & transportation.

Legal Notices

Address

DDK Consulting PC

ATHENS
20 Iliados Str.
Chalandri, 15231
Attiki, Greece

THESSALONIKI
15 Pantazidou Str.
Pylaia, 54352
Greece

BUDAPEST
22 Dandár Utca
B” 4/10, 1092
Hungary

Tel. +30 210 440 9292
info@ddk-consult.gr